Page 62 - Edutrend Dergisi
P. 62

ENGELLERİ AŞARAK ZİRVEYE: AHMET TAHA
                                 ÇÖMLEKÇİ’NİN LGS BAŞARI ÖYKÜSÜ



                 Her yıl binlerce öğrencinin ter döktüğü Liselere Geçiş Sınavı, yalnızca bilgi değil; sabır,
                 disiplin ve güçlü bir karakter sınavı haline geliyor. Bu yıl Türkiye’nin en dikkat çeken başarı
                 hikâyelerinden biri ise Kırıkkale’nin Yahşihan ilçesinde yaşayan Ahmet Taha Çömlekçi’nden
                 geldi. O, fiziksel bir engeli avantaja çevirip LGS’de tüm soruları doğru yanıtlayarak 500 tam
                 puan alan az sayıda öğrenciden biri oldu.

                ZORLU BİR BAŞLANGIÇ         VERİMLİ ÇALIŞMANIN GÜCÜ
                Ahmet Taha’nın hikâyesi, Çoğu öğrenci saatlerce ders başında kalmanın başarı
                diğer öğrencilerden biraz getireceğine inanırken, Ahmet Taha bambaşka bir yol izledi.
                farklı. Sağ gözündeki       Okulundaki öğretmenlerinin hazırladığı programa sadık kaldı,
                retina dekolmanı            gereksiz kaynak kalabalığından uzak durdu ve çalışma süresini
                nedeniyle görme kaybı       “uzun” değil, “etkili” kılmayı başardı. Çözemediklerini defalarca
                yaşayan genç öğrenci,       tekrar etti, yanlışlarını analiz etti ve sınav yılı boyunca düzenli
                uzun süre ders çalışırken deneme çözdü. Kısacası, az çalıştı ama hep doğru çalıştı.
                ağrı ve zorlanma yaşadı.    SATRANCIN SESSİZ KATKISI
                Bu nedenle her gün
                yalnızca yaklaşık iki saat  Ahmet Taha yalnızca derslerle değil, zihinsel becerilerini
                                            güçlendiren hobilerle de kendini geliştirdi. Satranç, ona strateji
                çalışabildi; fakat bu iki   kurmayı, sabretmeyi ve dikkatini kontrol etmeyi öğretti. Bu
                saat, onun hayatını
                değiştirmeye yetti.         beceriler, sınav anındaki sakinliğine ve net başarısına güçlü bir
                                            zemin hazırladı.

                                      AİLE DESTEĞİ VE MOTİVASYON
                                      Ahmet Taha yalnızca derslerle değil, zihinsel becerilerini güçlendiren
                                      hobilerle de kendini geliştirdi. Satranç, ona strateji kurmayı,
                                      sabretmeyi ve dikkatini kontrol etmeyi öğretti. Bu beceriler, sınav
                                      anındaki sakinliğine ve net başarısına güçlü bir zemin hazırladı.


                                      VE SONUÇ: ZİRVEDE BİR İSİM
                                      Ahmet Taha yalnızca derslerle değil, zihinsel becerilerini güçlendiren
                                      hobilerle de kendini geliştirdi. Satranç, ona strateji kurmayı,
                                      sabretmeyi ve dikkatini kontrol etmeyi öğretti. Bu beceriler, sınav
                                      anındaki sakinliğine ve net başarısına güçlü bir zemin hazırladı.





                İLHAM VEREN MESAJ
                Ahmet Taha yalnızca derslerle değil, zihinsel becerilerini güçlendiren
                hobilerle de kendini geliştirdi. Satranç, ona strateji kurmayı, sabretmeyi
                ve dikkatini kontrol etmeyi öğretti. Bu beceriler, sınav anındaki
                sakinliğine ve net başarısına güçlü bir zemin hazırladı.









              62
   57   58   59   60   61   62   63   64